RuneK skrev:Har hatt 7800. Og maken til radio skal en lete etter, uten å ha testa 2200.
Kvalitetsfølelse på chassiet og plastikken er på topp. Syns det betyr litt. Dyrere radioer jeg har vært borte i faller faktisk gjennom der. I tillegg scanner den utrolig hurtig, og med bra følsomhet. Men da snakker vi om radio som ligger betydelig over Albrechten i pris, og det var vel ikke meninga med denne enkle sammenligninga.
Jeg hadde den Yaesu FT-7800E'en min i 3år eller noe, og var lenge fornøyd med den.
Helt til en annen amatør av meg kjøpte seg en IC-208E, da ble jeg helt forbausa på hvor følsom den Icom'en var. Tok inn alt, overalt!
Så jeg bestemte meg for å teste andre antenner og kjøpte meg derfor en antenne med mer gain, en NH770H. Resultalte var lenge mye bedre, men så plutselig var alt tilbake på det samme gamle igjen. Dårlig mottak, og da orka jeg ikke mer. Solgte radioen for en liten slant og kjøpte meg en IC-2200H, har ikke angret et sekund!
Ikke savner jeg 70cm, for det ble veldig sjelden brukt, og vi har ikke 70cm reapetere her i Ålesund anyway.
Det er i allefall min historie, som sagt. Jeg har vært fornøyd med den, men det er lenge siden nå
Er bra at dere andre er fornøyd i allefall.